Fit Szarlotka na wynos

Ten deserek traktuję jako jeden z posiłków w mojej diecie. Lubię go ze względu na to, że zaspakaja moją potrzebę na słodkie, gdy taka zaistnieje no i oczywiście jest idealny na wynos

Nie używam cukru ale Wy spokojnie możecie go użyć, jeżeli fit przepisy nie są dla Was 😊

Szarlotka – składniki (2 duże porcje)

  • 600g obranych i startych jabłek
  • 400g Skyru
  • 70 g erytrolu (jeżeli używasz cukru to musisz dopasować pod siebie do smaku)
  • 2 łyżki proszku budyniowego waniliowego
  • 40g zmielonych płatków owsianych (możesz użyć też innej mąki)
  • 60g zmielonych lub drobno posiekanych migdałów
  • 40g masła
  • skórka i sok z 1 limonki – opcjonalnie

Szarlotka – wykonanie

  • jabłka, 20g erytrolu i sok z limonki wrzucić do rondla i uprażyć, jak puszczą trochę soku dodać proszek budyniowy wymieszać i chwilę jeszcze podusić. Odstawić do wystygnięcia
  • Mąkę, migdały, skórkę z limonki i masło wyrobić na kruszonkę. Wyłożyć na papier do pieczenia i piec przez 10 minut w nagrzanym do 180C piekarniku. Po tym czasie wyjąć i odstawić do wystygnięcia.
  • Skyr wymieszać z resztą erytrolu
  • Układać warstwowo w szklanych pojemniczkach na wynos

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.